lørdag 20. august 2011

På jakt etter garn: Rheuma Thermal Wolle fra Schachenmayr



Jeg har lenge vært på jakt etter et av mine favorittgarn, nemlig Rheuma Thermal wolle fra Schachenmayr. Dessverre har jeg ikke så langt vært heldig og funnet det i noen garnbutikker her i Tromsø. Det virker  ikke som om det er flust med nettbutikker som selger garnet heller. Så kom jeg over To damer som - hurra hurra - har garnet på lager i flere fine farger. Jeg skal straksens gå inn her og bestille meg garn til mitt neste planlagte prosjekt, som skal lages til meg selv, nemlig denne deilige omslagsjakka her som fronter inspirasjonskatalogen fra Schachenmayr. Nydelig! Flere oppskriftshefter med garnet finnes også på Strikk innom.

På bildene over ser dere et par flettesokker som jeg har laget i Thermal Wolle. Siden garnet er så tynt og deilig, ble de kjempefine kosesokker til innebruk. Jeg har også tidligere brukt garnet til et babyteppe fra Nøstebarn - fungerte kjempefint. Garnet i seg selv ble lenge brukt til å strikke ullundertøy til revmatikere, men som dere ser fra heftet Inspiration er det også perfekt for lette, luksuriøse plagg til alle. Jeg har lyst til å strikke meg selv alle modellene som finnes i heftet, jeg. Bare å begynne å hamstre garn!


4 kommentarer:

  1. Så bra at du fant garnet! Hadde jeg visst det, kunne jeg sett etter det i Berlin, der hadde de selvfølgelig mye av det merket.
    Men godt tips, å bruke dette garnet på nøstebarn-mønster Ü

    SvarSlett
  2. Ja, det tenkte jeg ikke på :P Kom plutselig over oppskriftsheftet igjen, og kom på at jeg leenge har planlagt å strikke den jakka. Nå skal jeg gjøre det :) Var forresten på Coop Extra i går, og så at de har billig Schachenmayr-garn der.....men dessverre ikke den typen jeg var ute etter, bare babyull og raggegarn - typisk.

    Gleder meg til å høre mer om Berlinturen, forresten :)

    SvarSlett
  3. Koselig strikkeblogg du har ! Likte strømpene med den fine fletta på toppen - de var toppers :-)

    SvarSlett
  4. Heihei!
    Takk for koselig kafèbesøk i dag Ü
    Tror kanskje at den danske nettbutikken jeg har nevnt må være 123knit.com
    http://123knit.com/catalog/index.php?cPath=21_60_82

    Garnet heter New Zeland lambs wool (se linken over). Det er ganske grovt, ja, men det er jo også merinoulla til nøstebarn... Det blir bedre når det vaskes, men jeg ville ikke brukt det til rett-på-kroppen-plagg. Fine farger er det ihvertfall!

    SvarSlett