onsdag 25. april 2012

Blått i blått













I helga har vi hatt navnefest for minstemann, og lite tid til blogging. Kreativitet på mange plan har det imidlertid vært tid til, som pynting av bord, kakebaking og faktisk rakk jeg å strikke to par babysokker innimellom slagene. Ikke verst!

Til dagen bakte jeg en sjokoladekake som jeg fant oppskriften på her. Med litt tilpasninger ble den ganske så bra (brukte kvikklunsj-sjokolade istedet for KitKat, og sølvperler istedet for Smarties), om enn kanskje litt mer skjev og ikke så billedpen som originalen - men den smakte godt da.

To par babysokker strikket i helgens farge. Det ene paret er til minstemann, det andre paret har fått hekla blonder i hvitt til pynt og er til en liten frøken som fyller år i mai. Kanskje litt sent å strikke ullsokker, tenker du? Vel, ikke nord for polarsirkelen. Og den lille frøkna som skal få blå sokker i gave er av typen som alltid småfryser på føttene. Håper de varmer :)

6 kommentarer:

  1. Så fint det var med den søte kaka og nydelige blomstene med sommerfugl på. Lyrt å sette dem i blomstene- det ble veldig fint :)
    De sokkene så kjempegode ut. Vi har det kaldt her helt i sør også faktisk. Jeg bruker enda dunjakke og lue når jeg drar på jobb :)

    SvarSlett
  2. ..det skulle selvsagt være "lurt" ikke "lyrt" ;)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med vel overstått navnefest:) Deilig kake og kjolen under her er da bare utrolig fin:)
    Trine, velkommen til meg:)

    SvarSlett
  4. Så fin blogg du har! Masse fint du lager :)
    Jeg legger meg til som følger!
    Klem.

    SvarSlett
  5. Den kaka så utrolig fin og god ut Ü
    Vi gleder oss til lørdag!

    SvarSlett
  6. Nydelig blå farge på de sokkene og med en liten blondekant så ble det de flotteste jente sokkene :) Ja det er noe godt med å ta på seg nystrikkede sokker :)

    SvarSlett