mandag 21. mai 2012

En utfordring - bli litt kjent med meg

Jeg har fått en utfordring fra Harpa med bloggen Strikkly Speaking (haha, genialt navn på en strikkeblogg). Siden jeg synes det er interessant å lese svarene til andre bloggere som har fått denne (og fordi jeg blir smigret av å bli spurt, også), så deltar jeg gjerne på den - med et lite forbehold: at jeg kun svarer på spørsmålene i denne omgangen, og ikke sender den videre. Kun fordi det stjeler så mye tid, og jeg har allerede tidsnød hver gang jeg prøver å snike meg til bloggetid for tiden. Håper det går greit :)

Her er spørsmålene fra henne, og mine svar:

1) Hvorfor begynte du å blogge - og hvor lenge har du holdt på?
På profilen min på Blogger står det at jeg er registrert i 2006, men jeg blogget ikke da. Har hatt en blogg før for noen år siden, men den fungerte ikke helt. Denne bloggen har jeg hatt siden juli 2011, og vi kommer ganske så godt overens - jeg og bloggen min - så den håper jeg lever lenge. Grunnen til at jeg startet, var etter inspirasjon fra en venninnes blogg - og fordi det er en super måte å holde orden på sin egen hobbyproduksjon, komme i kontakt med likesinnede, få inspirasjon osv.


2) Hva er ditt mest vellykkede strikkeprosjekt gjennom tidene?
Her må jeg nesten svare den blå alpakka-cardiganen jeg strikket til min datter. Det første strikkeprosjektet etter egen oppskrift. Jeg ble hyggelig overrasket over resultatet :)






3) - og det mest mislykkede?
De har jeg glemt, og antakeligvis kastet vekk før de ble laget ferdig.


4) Hvor henter du inspirasjon?
Andre bloggere, blader, strikkebøker, venner og nå for tiden: Pinterest


5) Topp tre blogger på din liste? 
Det er så mange, vanskelig å velge ut tre


6)Hvilken bok fra strikkebokhylla blar du helst opp i?
Jeg elsker strikke- og sybøker, og har samlet meg opp et lite lager. Min favorittstrikkebok er uten tvil Strikk til Nøstebarn. Go'boka som jeg og en venninne kaller den


7) Hvem tyr du til når du står fast på strikke-/heklefronten?
Min flinke mamma -  har ofte strikkespørsmål til henne :)


8) Favorittverktøyet ditt - også på strikke-/heklefronten?
Jeg strikker stort sett med de pinner jeg har tilgjengelig. Liker bambuspinner godt da, og KnitPro. Jeg har også veeeldig lyst på Symphonie Rose strikkepinner (og forsåvidt heklekroker også). Luksus! Dessuten er jeg nesten avhengig av disse maskemarkøerene





9) Hvilken teknikk liker du best?
Akkurat nå har jeg en forkjærlighet for perlestrikk. Ellers strikker jeg ganske ukomplisert...


10) - og hvilken teknikk kunne du tenke deg å lære deg?
Daisy-teknikken som jentene i Pickles bruker så ofte. Den er fin.



11) Og siden det snart er sommer - hvor går drømmereisen?
I sommer skal vi på småbarns-/badeferie til Sør-Spania. Familien har hatt hus der siden midten av 1980-tallet, og selv om det er solgt nå fortsetter vi å komme tilbake dit så ofte vi kan. Føles som å komme hjem - avslappende og lite stressende, som er å foretrekke når man reiser med små barn :). Jeg drømmer om å reise til Japan og oppleve motstykker som Tokyo og Kyoto, eller rideferie på Island med et langt besøk i Reykjavik. Ellers er vår lille familie veldig glad i Danmark, spesielt Bornholm. Og innerst inne drømmer jeg om en venninnetur til Paris eller Helsinki, men klarer ikke helt enda å reise fra mine søte små :)

1 kommentar:

  1. Hei! Veldig kjekt å lese svarene dine! :-) Har også en svakhet for de Symphonie Rose strikkepinnene, en gang tenker jeg.. En gang.. :-) Enig med deg at det ikke gjør noe for seg å holde på de mislykkede prosjektene, mine havner som oftest hos mamma! ;-)

    Ha en fortsatt fin dag! :-)

    SvarSlett