onsdag 27. juni 2012

Frøken-sokker på morgenkvisten






På småkalde, nordnorske morgener må man ha utstyret i orden. Derfor har jeg strikket et par frøken-sokker til storpia. Fine å tusle rundt i før sola (kanskje) kommer og varmer, mens man leter etter noe godt på kjøkkenet eller krøller seg opp i sofaen for å se på tegnefilm. Fine tilbehør til nattkjolen er de også - og til andre fine kjoler man måtte ha hengende i et frøken-skap.

Mønsteret er egenlaget, og består stort sett kun av kast og to masker sammen. Og jada, de er selvsagt inspirert av den tiden da jentene gikk i fine kjoler med hvite knestrømper til :)

 Nå er det derimot på høy tid med pakking av syden-kofferter for hele familien, og strikking og andre hobbyer er satt på pause i to uker. Jeg er nemlig ikke  hekta at jeg tar med strikking til 30 varmegrader. Med en superaktiv babygutt som er overalt hele dagen, er det ikke mulig å snike inn strikkepauser heller - ikke engang på flyet. 

Minner om min give away som fortsatt er mulig å delta i, helt fram til 15. juli.

Ønsker alle en fin sommertid med MYE sol :) 

10 kommentarer:

  1. Skulle til å spørre om du hadde tid å møtes, men det høres ut som at du er travelt opptatt!
    Utrolig søte strømper, du imponerer stadig Ü

    SvarSlett
    Svar
    1. Nåh, takk så mye :) De ble kanskje en smule for romantisk for denne mammaens smak - liker bedre en "strammere" stil :)

      Jeg er travel for tiden ja - sender deg en mld ;)

      Slett
  2. For noen skjønne strømper! Du lager så mye fint etter eget hode:-)

    God tur til varmere strøk! Høres helt herlig ut med to solfylte uker uten strikketøy;-)

    Og må si meg enig i at strikketøy på flyet IKKE lar seg kombinere med en aktiv babygutt - det har jeg erfart selv ved flere anledninger:-P

    SvarSlett
  3. Så søte sokker! Goooood tur til varmere strøk :)

    SvarSlett
  4. Å desse var utrulig søte:)
    God tur :)

    SvarSlett
  5. Så nydelige!
    Og de prikkete sløyfene til gjorde dem så lekre - tror jeg må prøve meg på noen slike snart :)
    Mye herlig inspirasjon her hos deg!

    SvarSlett
  6. SÅ søte sokker :) Utrolig glad for at jeg fant bloggen din! Og tusen takk for at du er lagt deg til som følger av bloggen min. Jeg legger meg til her også, for du hadde så mye fint etter min smak :) Seleshortsen til babygutt som du laget er bare *ELSK Hilsen Miriam

    SvarSlett