fredag 17. august 2012

Det strikkes fortsatt - lun genser på pinnene




Det er ikke bestandig like greit å komme med daglige innlegg når man har en strikkeblogg. Strikking tar tid, og da må man innimellom komme med oppdateringer av typen "på pinnene". Her er et fra meg:

Da jeg så denne her hos Pickles (og attpåtil på tilbud) måtte jeg bare bestille garn og oppskrift med en gang (og flaks var det, for garnet ble visstnok raskt revet vekk). En skikkelig herlig genser som skal strikkes til meg selv! Håper jeg får den like fin som originalen på bildet.

Genseren strikkes ovenfra og ned - noe som jeg faktisk ikke har prøvd meg på enda. Garnet er utrolig mykt (men hvorfor inneholder det 20 % nylon, tro?) Jeg har valgt fargen platinagrå, som er en lys gråtone.

Forhåpentligvis kan jeg vise frem en lun genser snart. Foreløpig strikkes det kun et par masker omtrent hver kveld, kjøkkenoppussing og små barn er nemlig ingen spøk og tar mye tid. Men snart må vi nå bli ferdig med det også. Og da skal jeg jammen ta på meg min nystrikka genser og bake og kose meg i mitt nye kjøkken :)

9 kommentarer:

  1. Så artig! Holder også på med den genseren:-) Bestilte garn og mønster samme dag som de kom med mønsterpakkene. Tror den blir utrolig myk og deilig utover høsten!

    Ser de skriver på nettsidene at de bruker nylon for å binde sammen de korte angorafibrene og gi garnet hold. Vi får stole på at det blir bra da:-)

    Lykke til med kjøkkenoppussing!

    SvarSlett
    Svar
    1. Like god smak begge to med andre ord ;)

      Takk for nylon-info, tenkte meg det var sånn det hang sammen, at nylonen hadde en funksjon. Blir bra det her!

      Slett
  2. Hei!
    Den er så fin, den genseren Ü
    Vi burde så absolutt klare å møtes snart. Både dere og vi er travel, og jeg frykter at avreisedagen plutselig er der... Ser ikke helt når jeg skulle kunne ta en liten pause, jeg. Men jeg kan jo ikke dra uten at vi har møttes!

    Guro

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke draaa :(

      Ok, da.....skjønner at du vil bo i Køben ei stund, selvfølgelig gjør jeg det :D

      Send meg ei mld om avreisedato, og finn ut når det passer for deg, you busy bee! En kveld denne eller neste uke?

      Slett
  3. Oj, så nydelig. Gleder meg til å se den ferdig, men det er jo sant det der med at strikkinga tar lang tid. (Det er nok derfor jeg er sterkest på sying, for jeg er så utålmodig ;)
    God (strikke-)helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kunne ønske jeg hadde tid til å sy mer :) Ironisk nok er strikking enklere å få til i en travel hverdag. Ligger alltid et prosjekt et eller annet sted (rundt sofaområdet) som jeg kan strikke et par runder på når jeg har tid til overs. Lett å slenge fra seg også når man må. Når jeg syr blir jeg så hekta at jeg ikke klarer å legge det fra meg, men må fortsette. Derfor må jeg ha nok tid til overs for i det hele tatt å få begynt :-P

      God helg til deg og!

      Slett
  4. Veldig lekker! Den står på lista, for jeg har lyst på en angoragenser, men sliter med fargevalget. Trygt i grått/hvitt/sort? Eller en rødfarge?

    SvarSlett
    Svar
    1. Mitt sikre valg er for tiden grå. Hadde faktisk lovet meg selv å ikke strikke flere grå saker til meg selv - men kunne ikke motstå den platinagrå her....er jo neesten hvit ;)

      Tror den kan bli fin i rød, for eksempel Solnedgang? Eller Tåkenatt, Blek mose eller Blek eng? Morsomme navn ihvertfall. Lykke til med valget - skal følge med og se når du får strikket den :)

      Slett
  5. Blir sikkert kjempefint, gleder meg til å se det ferdige resultatet! Bøyer meg dypt i strikkestøvet over at du strikker og pusser opp og er mamma samtidig, ...-eller, det er kanskje det som gir oss overskudd, at vi strikker litt inimellom alt det andre?
    Så kjekt at du fant bloggen min og la igjen kommentar, slik at jeg fant din :-)

    SvarSlett